.
ΓΣΕΒΕΕ και Νέα Δημοκρατία ανταλλάσσουν απόψεις για τα Ασφαλιστικά και Εργασιακά Θέματα
.
Πραγματοποιήθηκε στις 16/10/2018 στα γραφεία της ΓΣΕΒΕΕ συνάντηση εκπροσώπων του Προεδρείου της ΓΣΕΒΕΕ από τον Πρόεδρο κ. Γιώργο Καββαθά, τους Αντιπροέδρους κ.κ. Δημήτρη Βαργιάμη και Γιώργο Ασμάτογλου, τον Γενικό Γραμματέα κ. Γιώργο Κουράση, την Διευθύντρια του ΚΕΚ και ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ κα Νατάσα Αυλωνίτου καθώς και επιστημονικών στελεχών του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, με τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας: 1) κ. Γιάννη Βρούτση, Τομεάρχη Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και 2) Νότη Μηταράκη, Αν. Τομεάρχη Κοινωνικής Ασφάλισης και τα επιτελεία τους.
- Επαναφορά με νομοθετική ρύθμιση του καθορισμού του κατώτατου μισθού της ΕΓΣΣΕ στην αποκλειστική αρμοδιότητα των κοινωνικών εταίρων.
- Η όποια αύξηση στον κατώτατο μισθό προκύψει θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα συλλογικής διαπραγμάτευσης μεταξύ των κοινωνικών εταίρων. Στο πλαίσιο αυτό ο θεσμοθετημένος μηχανισμός καθορισμού του κατώτατου μισθού να αποτελέσει εργαλείο των κοινωνικών εταίρων και όχι το αντίστροφο.
- Σε κάθε περίπτωση η αύξηση του κατώτατου μισθού θα πρέπει να συνδεθεί με μείωση του μη μισθολογικού κόστους ώστε να προκληθεί ουσιαστική αύξηση των εισοδημάτων και κατ’ επέκταση αύξηση της ζήτησης ώστε να αναθερμανθεί η ελληνική οικονομία. Άμεσα θα μπορούσε να καταργηθεί η αύξηση 1% (0,50% εισφορά εργαζομένου και 0,50% εργοδοτική εισφορά) που θεσμοθετήθηκε με τον Ν.4387/2016.
- Αναθεώρηση του αυθαίρετου δεκαπλασιασμού επί του βασικού μισθού άγαμου μισθωτού για τον καθορισμό ανώτατου πλαφόν στους πρώην ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ.
- Στο πλαίσιο ενίσχυσης των εισροών στο ασφαλιστικό σύστημα και μείωσης του ιδιωτικού χρέους είναι απολύτως αναγκαίο ένα διαρκές, πάγιο σύστημα ρύθμισης οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία, στη λογική «παγώματος» της οφειλής και μεταφοράς της σε μεταγενέστερη φάση του ασφαλιστικού βίου είτε για εξαγορά είτε για αφαίρεση του από τον ασφαλιστικό χρόνο.
- Θα πρέπει το συντομότερο δυνατό να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος για την επανεξέταση των ρυθμίσεων σχετικά με τις υπεργολαβίες, τα πρόστιμα και τις δηλώσεις των υπερωριών και της υπερεργασίας, καθώς το υφιστάμενο ρυθμιστικό πλαίσιο έχει δημιουργήσει ένα δυσβάσταχτο διοικητικό κόστος συμμόρφωσης για τις επιχειρήσεις.
- Το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών ελευθέρων επαγγελματιών και εργοδοτών, παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα και πρέπει να μειωθεί, συνδυαστικά με την μείωση του ασφαλιστικού πλαφόν που σήμερα αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη και τιμωρεί την δημιουργικότητα και την συνέπεια.
- Απαιτείται μείωση του μη μισθολογικού κόστους κατά 5 μονάδες που στο παρελθόν –εφαρμόζοντας το ίδιο- αποτέλεσε ισχυρό κίνητρο για την ουσιαστική μείωση της ανεργίας.
- Τα ποσοστά αναπλήρωσης για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξης πρέπει να αναπροσαρμοστούν προς τα πάνω και να γίνουν πιο ανταποδοτικά και δίκαια.
- Κατάργηση του υφιστάμενου ασφαλιστικού νόμου 4387/2016 και αντικατάστασή του από ένα ασφαλιστικό σύστημα που θα περιλαμβάνει τους τρεις βασικούς πυλώνες και θα το καθιστά πιο δίκαιο, πιο ανταποδοτικό και αποτελεσματικό. Η εφαρμογή του κεφαλαιοποιητικού συστήματος, θα αφορά την επικουρική και μόνο ασφάλιση, διασφαλίζοντας πολύ υψηλότερες αποδόσεις επικουρικής σύνταξης μέσα από τον ατομικό λογαριασμό (κουμπαρά) του κάθε εργαζομένου.
- Η μείωση των φόρων και εισφορών πρέπει να συνδυάζεται με ταυτόχρονες δράσεις πάταξης της παραβατικότητας. Θα πρέπει αντί οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να “κυνηγάνε” τον παραβάτη να δίνονται κίνητρα που να κάνουν ελκυστική την νομιμότητα. Υπό αυτό το πρίσμα το «Λευκό Μητρώο Επιχειρήσεων – Περσέας», που νομοθετήθηκε το 2014 και αποσκοπεί στην επιβράβευση των συνεπών ασφαλισμένων, μέσω της δημιουργίας σχετικού μητρώου υγιών επιχειρήσεων, πρέπει να εφαρμοστεί άμεσα .
- Ο προσδιορισμός του κατώτατου μισθού θα πρέπει να γίνεται με βάση τον ν. 4172/2013, λαμβάνοντας υπόψη α) την δυνατότητα της οικονομίας και τη συνεκτίμηση σε βάθος ετών βασικών εθνικών μακροοικονομικών μεγεθών (ποσοστό ανεργίας & αδήλωτης εργασίας, ΑΕΠ/ανάπτυξη, πληθωρισμός κ.α.) και β) από ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις των κοινωνικών θεσμικών εταίρων.
- Ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και σύνδεσης αυτής με τις επιχειρήσεις και τις πραγματικές ανάγκες της οικονομίας
.
.

